השר בנט: "התחייבנו שלא לאפשר לאיראן להשיג פצצה גרעינית" • האזינו לראיון המלא

דוד לזר No Comments on השר בנט: "התחייבנו שלא לאפשר לאיראן להשיג פצצה גרעינית" • האזינו לראיון המלא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (רביעי) פתח שר החינוך נפתלי בנט את 'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' והתייחס אל היום שאחרי חתימת ההסכם הגרעיני בין המעצמות לאיראן.

בנט התייחס לישיבת הקבינט שהתקיימה אמש ואמר כי "המשמעות של החלטת הקבינט אמש היא שאנחנו לא מקבלים הסכם שמשמעות הסכם זה שבאופן מידי שלך איראן שהיא יצואנית הטרור הגדולה בעולם הוזרמו מאות מיליארדי דולרים ואחרי 10 שנים בעצם יהיה לה את הזכות להעשיר אורניום ללא הגבלה מה שיאפשר לה לפרוץ מתי שהיא תרצה ולהשיג עשרות פצצות גרעין ולא פצצה אחת, ולכן אנחנו נשמיע את קולנו בתקווה שקולנו ישמע בכל המקומות כדי לבלום את האישור של ההסכם הזה ברחבי העולם".

"איראן לא הלכה לפצצה כי היא לא מוכנה להתאבד כלכלית, היא הייתה על הקרשים מבחינה כלכלית, החרם והסנקציות הרגו אותה והיא רצתה להשתחרר מהנחיתה אבל בלי לוותר על הזכות לפצצות גרעיניות – ההסכם הזה נותן לה את הדבר הזה, מעבר לזה, בהסכם יש חורים פשוט בלתי נתפסים, אתן לך דוגמא, כל ההסכם מבוסס על הפיקוח הרציני והמשמעותי של המעצמות, אבל בא אני אגלה לכם, אם המעצמות חושבות כעת שאיראן מפתח משהו באיזה מרתף בטהרן – עד ההסכם נאמר שהמעצמות יוכלו להגיע לכל מקום ובכל שעה – מאין פשיטה בהפתעה, אבל עכשיו שאתה פותח את ההסכם, בסעיפים 74 – 78 – צריכים להודיע מראש לאיראן 'אנחנו רוצים לעשות בדיקת פתע', איראן רשאית להתנגד, אם היא מתנגדת זה הולך לוועדה עם אפשרות ערעור והתהליך לוקח 24 ימים".

"זה פשוט פרסה ההסכם, קראתי חלקים נרחבים ממנו והמכלול בסופו של דבר הוא כזה שבאופן מידי יזרמו מאה ארבעים מיליארד דולר לאיראן והיא את הכסף הזה תתחיל עכשיו לדחוף לחיזבאללה ולחמאס ולכל מי שעוטף אותנו – זה הסכם רע מאוד".

"ההסכם החמיר את המצב של הטרור בצורה בלתי נתפסת, עד היום היה אמברגו של איסור מכירה ורכישה של כלי נשק וכעת אנחנו מגיעים לאיראן – נותנים להם המון כסף ונותנים להם בעצם גישה לחנות הנפץ העולמי מה שלא היה להם עד עכשיו, ההסכם משנה את המציאות בצורה משמעותית".

"צריך לדעת שכבר 20 שנה איראן מנסה להגיע לפצצה ומאמצי ישראל הצליחו לדחות את זה ב- 20 שנה וזה כבר דבר משמעותי, ההסכם עכשיו הוא באמת רע מאוד בעיקר המרכיבים של הייצוא טרור של איראן, אנחנו ערוכים לכל אפשרות, התחייבנו כממשלה וראש הממשלה התחייב שלא לאפשר לאיראן להשיג פצצה גרעינית ואנחנו נהיה ערוכים לזה".

אתה תומך במתיחות שייצר ראש הממשלה נתניהו בינו לבין האמריקאים? "אני לא הולך לתת ציונים לראש הממשלה לא לכאן ולא לכאן, כולנו האופוזיציה והקואליציה רואים עין בעין את ההסכם, אתמול היה קונצנזוס מוחלט בקרב כל הארגונים שמדובר על מכלול רע מאוד למדינת ישראל ובתור המדינה היהודית נעשה כל שביכולתנו בעניין".

"ישראל לא ממודרת, אנחנו בקשר טוב מאוד עם ארה"ב גם באופן כללי סביב מודיעין וביטחון וגם בהסכם, אני מזכיר לך שארה"ב לפני 20 שנה הגיע להסכם דומה עם צפון קוריאה – ונאמר שזה ימנע מצפון קוריאה להשיג פצצה גרעינית – והיום יש להם כמה וכמה פצצות גרעיניות, לכן, נכון שארה"ב היא הידידה הגדולה שלנו בעולם – אבל גם נכון שבנושא כל כך קיומי יש מחלוקת".

מה הן האפשרויות שעומדות בפני ישראל? "יש אפשרויות, אני לא אפרט את מרחב האפשרויות, אנחנו פועלים בהרבה מאוד ממדים ונמשיך לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

האם ישראל פועלת מול הקונגרס בשביל שיצביע נגד ההסכם? "אנחנו לא פועלים בצורה ישירה מול הקונגרס, אבל האם אני מקווה שגם ארה"ב תתעשת – אני מקווה מאוד. כל עוד הנר דולק יש אפשרות לשנות את ההחלטה. כשמדובר שמשהו שהוא כל כך קיומי למדינת ישראל בוודאי שאנחנו נשמח לראות את העסקה הזו לא נחתמת, כי העסקה היא כל כך חמורה גם בטווח המידי וגם בהקמת מעצמת טרור וגם בטווח הארוך שזה התגרעינות של איראן".

על ההסברה העולמית אמר בנט כי "התגייסתי כבר אמול והתראייני להרבה כלי תקשורת בעולם, ואני חייב לציין שברגע שמציגים את העובדות – ולא רק סיסמאות אלא עובדות כמו שתיארתי את נושא הפיקוח שהוא פשוט בדיחה – אנשים מתעוררים".

"היה פה מצב לפחות לפי התרשמותי של מו"מ שבו המעצמות החליטו שבכל מחיר הם חייבות להשיג הסכם ואם מביטים היטב, ישראל מבינה טוב את הטרור במזרח התיכון וצדקנו תמיד בעניין איראן", אמר שר החינוך בנט.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות